DNEVNO SA TRAKE MOŽE DA SIĐE I DO 400 „FIJAT GRANDE PANDA”

Za isti model, u zavisnosti od nivoa opreme, cena može da varira i do 5.000 evra.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je da je pre dva dana iz „Stelantisove” fabrike u Kragujevcu krenuo prvi voz sa električnim modelima „fijat panda” namenjenim izvozu.
– Juče je iz Kragujevca ka zapadnoevropskim tržištima otišao prvi voz pun automobila „fijat panda” proizvedenih u „Stelantisovoj” fabrici. To je izuzetno važna vest za Srbiju – rekao je Vučić u intervjuu za Insajder.
Ovu informaciju za „Politiku” potvrdio je i Saša Đorđević, predsednik Samostalnog sindikata FCA u Kragujevcu, koji je još početkom meseca najavio da su veoma blizu početka serijske proizvodnje električnog modela „fijat grande panda”.
Prema njegovim rečima, serijska proizvodnja u punom kapacitetu još nije započela, ali se određeni broj vozila već sklapa na dnevnom nivou. Kako navodi, ovi automobili su planirani za isporuku, s obzirom na veliku potražnju i interesovanje u Evropi, naročito u Italiji, Španiji i Francuskoj.
– Kako su vozila već naručena, logično je da će njihova isporuka krenuti. Iz perspektive sindikata i radnika, ovo je pozitivna vest jer znači stabilnost radnih mesta i povećanje obima proizvodnje. Očekujem da će transporti automobila biti redovni, kao što je bio slučaj sa prethodnim modelima – rekao je Đorđević.
Prema planu, kada serijska proizvodnja dostigne pun obim, očekuje se da sa proizvodnih traka dnevno silazi do 400 vozila, odnosno 200 po smeni.
„Stelantis” je većinski vlasnik fabrike u Kragujevcu, dok manjinski deo pripada državi Srbiji. Probna proizvodnja ovog modela započela je u julu prošle godine, dok je početak serijske proizvodnje više puta odlagan, a poslednji put najavljen za februar.
Električna „fijat grande panda” će moći da pređe oko 320 kilometara sa jednim punjenjem i biće dostupna u sedam boja.
„Auto-moto revija” je objavila da je „Fijat” na Sajmu automobila u Briselu nedavno predstavio i hibridnu verziju ovog modela, koja će se proizvoditi u Italiji. Što se tiče cene, ona još uvek nije potvrđena za domaće tržište, dok u Evropi osnovna verzija kreće od 24.900 evra.
Đorđević ističe da cena varira u zavisnosti od zemlje zbog različitih transportnih i logističkih troškova, kao i od paketa opreme koji vozilo sadrži, pri čemu razlika može iznositi i do 5.000 evra.

