Iz Kragujevca u vrh digitalne scene: Marko Carević i renesansa domaćeg startapa

 

FOTO: Ananas

Marko Carević, pokretač i direktor kompanije Ananas, koja funkcioniše u okviru sistema Delta Holdinga, svoj put započeo je u nekada industrijski osiromašenom Kragujevcu. Danas, nakon međunarodne karijere i rada u gigantskim svetskim korporacijama, vodi jedan od najsmelijih digitalnih poduhvata u Srbiji. Preduzetničku iskru nasledio je iz porodice, a sada je stožer modernih poslovnih modela u zemlji.

 

Gostujući kod Marka Čadeža, predsednika Privredne komore Srbije, u emisiji „Čadež Talk“ na kanalu Euronews Srbija, Carević je govorio o konceptu „korporativnog startapa“ – inovativnom modelu koji kombinuje agilnost manjih timova sa infrastrukturom velikih sistema. Kroz priču o Ananasu, objasnio je kako ova platforma postaje jedan od ključnih igrača na digitalnom tržištu, kao i o planovima za širenje i regionalni uticaj.

 

Tokom razgovora, Čadež je ukazao da su izazovi iz burnih devedesetih godina mnoge naterali da razviju preduzetnički duh, što se danas odražava kroz novu generaciju uspešnih lidera u privredi.

 

Carević se osvrnuo na početke svoje karijere, naglasivši koliko je bilo važno sticati iskustvo bez obzira na finansijsku nadoknadu.

 

„Od samog starta sam znao da moram raditi ono što mi je u prirodi – ono što osećam kao deo sebe. Učio sam i radio čak i bez plate, jer je vrednost tog znanja bila neprocenjiva“, rekao je on, prisećajući se dana kada je kreirao digitalne finansijske servise unutar Telenor sistema.

Posebno se osvrnuo na rad u Indiji, tržištu sa ogromnim potencijalom i kompleksnošću.

„Na tim prostorima naučio sam jednu ključnu stvar – ne pobeđuje najveći, već onaj koji se najbrže prilagođava“, rekao je.

Po povratku u Srbiju, odlučio je da pokrene Ananas – poslovni model koji je po mnogo čemu jedinstven. Nije klasični startap, ali ni klasična korporacija. To je spoj brzine i resursa – agilnosti i snage.

Čadež je otkrio ambiciju da i u okviru Privredne komore pokrene „fabriku za ubrzanje rasta“ – mesto koje bi povezalo tradicionalne i inovativne firme, čime bi se ubrzao transfer znanja i ideja.

Carević je zaključio da je ključ svega – obrazovanje.

„Još uvek kaskamo u znanju, ali ono što je sjajno – ljudi to konačno primećuju i žele da napreduju“, istakao je.

Za kraj je poslao snažnu poruku:

„Ovo je tek početak. Srpski startap talas tek dolazi, i verujem da su najbolji dani pred nama.“

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )