Napustio Italiju i došao u Kragujevac – zbog Stellantisa?! Njegova ispovest iz fabrike otkriva više nego što mislite..

Italijan zaposlen u kompaniji Stellantis, koji je prihvatio ponudu koncerna i došao privremeno da radi u Srbiju, opisao je drugu stranu proizvodnje Fiatovih vozila u Kragujevcu, život u tom gradu i pritisak pod kojim se proizvode automobili u tamošnjoj fabrici.

Filipo (čije ime su urednici promenili), opisao je za novine Milano Finanza da je mesecima bio bez posla i da više nije mogao da otplaćuje hipoteku pa je prihvatio Stellantisovu ponudu da ode u Srbiju na privremeni posao iz južnoitalijanskog grada Melfija, gde se nalazi najveća fabrika koncerna

U aprilu je, zajedno s njim, u Kragujevac stiglo još 33 radnika iz Italije, koji su prihvatili ponudu Stellantisa, a uskoro bi trebalo da stignu i radnici iz pogona u Kasinu, Termoliju i drugim proizvodnim lokacijama u Italiji.

Filipo kaže da mu je kragujevačka fabrika bila poznato radno okruženje, da su struktura i organizacija slične onima u Melfiju, ali da je svakodnevni radni život za njega bio pravi šok.

Domaći radnici, prema njegovim rečima, zarađuju oko 600 evra mesečno, što mnoge prisiljava da rade nekoliko poslova da bi preživeli.

Filipo ističe da su, suprotno uobičajenim klišejima, troškovi života u Srbiji sve, samo ne niski. Prema njegovim rečima, za smeštaj u Kragujevcu, koji je često vrlo problematičan, potrebno je od 270 do 400 evra, prenosi Jutarnji.hr.

“Iako radnici iz Italije u Kragujevcu zarađuju više od svojih kolega iz Srbije, pazim na sve troškove. Moram sam da kuvam, izbegavam restorane i pratim svaki trošak u dinarima na kalkulatoru mobilnog da bih ga pretvorio u evre“, rekao je Filipo.

A sama proizvodnja automobila, prema njegovim rečima, odvija se vrlo sporo. U martu je Stellantis planirao da proizvodi 500 vozila dnevno, uglavnom modela Grande Panda. Međutim, sada se u Kragujevcu dnevno sastavlja oko 125 primeraka Grande Pande i desetak Citroena C3.

“Kada nema materijala, zaustavljamo proizvodnju. Kad delovi stignu, preuzimamo ih sledeći dan“, rekao je Filipo.

Međutim, ovaj fenomen je tipičan za Stellantisove fabrike u Evropi. Šef koncerna za Evropu, Žan-Filip Imparato, rekao je da je u martu koncern imao manjak od oko 20.000 hibridnih vozila, piše Nova.rs.

Odluka o proizvodnji Fiata Grande Pande u Srbiji nije beznačajna. S troškovima proizvodnje koji su tri puta niži od onih u Italiji, Stellantis optimizuje svoju profitabilnost. Ali ta ekonomska računica je propala u skladu s industrijskom stvarnošću – bez dovoljno radne snage i brzog povećanja proizvodnje, rokovi isporuke eksplodiraju, piše portal Italpassion.fr.

Iako posao u Srbiji omogućava Filipu i drugim radnicima iz Italije da zarade nešto novca, svakodnevni život nije lagan, a situacija ostaje nesigurna zbog izolacije, visokih troškova života, organizacijskih teškoća i neizvesnosti oko povratka u Italiju.

“To nije život kojem sam se nadao, ali trenutno ostajem, moram da radim“, zaključio je Filipo.

Izvor: Jutarnji.hr / Italpassion.fr

oblog.rs / Stellantis

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Stellantis

 

 

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )