OPASNOST NAD SUŠIČKIM POTOKOM – NADVOŽNJAK POPUŠTA, SAOBRAĆAJ NE STAJЕ!

OPASNOST NAD SUŠIČKIM POTOKOM – NADVOŽNJAK POPUŠTA, SAOBRAĆAJ NE STAJЕ!

Stanje nadvožnjaka u Ulici Milentija Popovića, koji vodi preko Sušičkog potoka ka naselju Aerodrom u prilično je lošem stanju i reklo bi se na korak do zatvaranja. Tako je dovedeno u pitanje očuvanje jednog od najprometnijih putnih pravca u gradu.

Saobraćajni i građevinski stručnjaci već su preduzeli neke bezbednosne mere – za početak naložili su da se zatvore dve od četiri saobraćajne trake, i da se ograniči saobraćanje teretnjaka ne bi li se ostalim učesnicima u saobraćaju još neko vreme omogućio nesmetan prolazak ovuda.

Uglavnom, na tridesetak metara postavljeni su graničnici na kolovozu na delu mosta koji je u najlošijem stanju, u cilju rasterećenja, mada je promet vozila ostao nepromenjen. Kolone su velike, bez obzira na doba dana, pa se mogu videti i natovareni šleperi koji i dalje prolaze, iako je režim zabrane za njih na snazi, jer to očito niko ne kontroliše.

Nije potrebno biti građevinski inženjer ili statičar da bi dao ocenu stanja nadvožnjaka, jer su sve njegove manjkavosti više nego očigledne.

Betonski stubovi – nosači, pogotovu prvi na koji se nailazi iz pravca Medicinske škole više je popustio, beton je počeo da otpada, štrči armatura preko koje se sliva voda koja očito produbljuje pukotine, zbog oslabljene hidroizolacije. Na pešačkim stazama uočavaju se kaskade sa obe strane u zoni nosača – ulegnuća od po dvadesetak santimetara. Posle ovih ne tako velikih kiša, nastale su velike bare koji treba bezbedno da savladaju pešaci, a da ne silaze na kolovoz.

Takođe, potporni zid obostrano se kruni i uočljivi su sve veći razmaci između betonski livenih ploča, koje su pokušali betonskim gitom da zabašure u nekom periodu, a mestimično su ogoljene armaturne žice.
Ova saobraćajnica je nebezbedana i za prolaznke koji idu ispod nadvožnjaka, jer komadi podbulog betona mogu u svakom trenutku da se odvale i povrede ih.

O svemu smo pitali Dejana Vukomanovića koji tuda često prolazi.

– Mislim da ovuda ne bi smeli da prolaze šleperi, jer nadvožnjak nije toliko bezbedan, iako su zatvorene dve trake za saobraćaj. Samo je jedan deo mosta malo rasterećen, ali je povećan promet u dve druge trake. Ne razumem se u statiku, ali mislim da se tu i nije mnogo dobilo, jer opet je veliko opterećenje, s obzirom na godište mosta u koji se nije ulagalo. Ja sam u Kragujevac došao iz Sarajeva pre dvanaest godina i on je isti kao što sam ga i onda zatekao. Po meni, treba da se sanira što pre, kaže Dejan Vukomanović, fizioterapeut koji je radio za potrebe kluba u Sušici i često ovuda prolazi.

Iako nadvožnjakom ne gazduje grad, nego Javno preduzeće „Putevi Srbije”, to ovdašnje komunalce ne sprečava da apeluju na nadležne u ovom državnom preduzeću da „dojagnostikuju” šta je uzrok propadanja sušičkog nadvožnjaka i da to najbrže moguće reše.

 

Redakcija „Kragujevačkih novina” najpre se obratila sektoru za komunalnu delatnost Skupštine grada sa pitanjima da li se saobraćaj preusmerava zbog nebezbednosti nadvožnjaka, ili iz drugih razloga? U kakvom je stanju nadvožnjak i da li je potrebna njegova hitna sanacija? Ako jeste, koje su intervencije neophodne i kada one mogu biti sprovedene? Takođe, jedno od pitanja bilo je i da li eventualno ceo nadvožnjak može biti stavljen van funkcije i kako bi se u tom slučaju odvijao saobraćaj? Odnosno, tražili smo što detaljnije informacije kako bi građani bili blagovremeno informisani o suštini problema i njegovom rešavanju. Stigli su samo šturi odgovori.

Gradska uprava za komunalnu delatnost je odgovorila da je dopisom od 20. novembra 2024. godine od JP „Putevi Srbije” tražila da preduzme mere rešavanja problema izazvanih oštećenjem na nadvožnjaku u pomenutoj ulici. Uz to, prosledili su nam dopis iz JP „Putevi Srbije” u kome piše:

– Ušli smo u proceduru izrade projekta popravke nadvožnjaka u Ulici Milentija Popovića. Kao hitna mera biće izmešten teretni saobraćaj za vozila težine preko 12 tona, a u skladu sa zaključkom iz izveštaja o projektantskom pregledu mosta i zapisnikom republičkog inspektora za državne puteve od 16. decembra 2023. godine.

U potpisu je direktor Zoran Stojisavljević, građevinski inženjer Sektora za održavanje državnih puteva prvog i drugog reda.

Dopis na dopis i čekanje da se nešto desi. Valjda će biti nekae popravke pre nego što se, daleko bilo, desi neka nesreća.

Piše: Elizabeta Jovanović 

Izvor: Kragujevacke

Foto: Kragujevacke

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)
Disqus ( )